onsdag 21. august 2013

En dag i august...

På denne solskinnsdagen i august, iallefall utenfor mitt vindu, begynner jeg denne bloggen. Jeg er veldig ny på blogging og veldig ny på å lage smykker og annet håndarbeid. Så her blir det mye nytt på en gang.
Jeg elsker å lese i den lille fritiden jeg har, med 4 unger, mann og hund så er det ikke mye fritid. Heldigvis så er ungene og mannen vant til at jeg sitter med nesen i en bok ved hvert ledige øyeblikk.

Jeg driver for øyeblikket mye med å lage smykker. Jeg elsker å gå med smykker selv og da blir det perfekt å lage et som ser ut akkurat som jeg vil, innenfor rimelighetens grenser.  Jeg er ikke en gullsmed, men jeg synes det er spennende å sitte å lage dette.

Prossessen kan være litt komplisert og det er mange ganger jeg må demontere det flere ganger før jeg finner ut akkurat hvordan jeg vil ha det.

Her gikk jeg med fargene som jeg likte og hvor godt de passet sammen, men det var ikke enkelt å få det til å bli slik jeg tenkte.

Jeg hadde akkurat laget det ferdig også oppdaget jeg at det ikke falt noe pent. Det ble klumpete og jeg måtte tenke nytt. så da måtte jeg plukke det fra hverandre igjen.



Så følte jeg at jeg fikk det til å ligge rett, men det var likefult ikke helt enkelt å se hvordan det ble sende ut.




Jeg liker å bruke et perlebrett for da ser jeg virkelig hvordan perlene og smykke som helhet blir sende ut, hvordan det blir liggende. Så her ser jeg at det ligger fint i en bue, men det er svært enkelt for de forskjellige kjedene å bli filtret inn i hverandre.


 Så jeg satte inn noen flere tynne, metall tråder for å sikre stablitet. I tillegg så laget jeg øredobber til.

Det ferdige resultatet ble:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar