tirsdag 17. september 2013

Kaos blir til orden, etterhvert

Da prøvde jeg meg på et nytt smykke. Det var litt mer komplisert enn jeg hadde tenkt, rett og slett fordi jeg manglet en god perletråd. Jeg hadde gått tom for den jeg vanligvis brukte, og med et bein som fremdeles ikke er helt bra så er det ikke lett å komme meg ut for å kjøpe mer. Derfor brukte jeg en type "wire" (kan ikke helt kalle det for ståltråd, men, men) og den var litt lite felksibel fant jeg ut etterhvert.

Så jeg begynte rolig

Jeg har en blanding av små perler og litt større perler for å skape litt liv i smykket. 


Jeg tar først og legger til basen, og da tar jeg to små perler og en stor til jeg får rett lengde. 

Så legger jeg til de små perlene langs sidene. Her slet jeg med å få det til å bli stramt og pent. Jeg måtte ta det opp noen ganger og glemte helt å ta bilder. Men tilslutt fikk jeg et resultat jeg var fornøyd med og la til øredobber og armbånd. 

Her er noen bilder av det ferdige settet. Jeg er fornøyd med resultatet, men jeg må skaffe meg en bedre tråd. Det var mer slitsomt enn det behøvde å være, tror jeg. Det neste jeg vil prøve meg på er en lang St.Petersburg halssmykke, men det må definitivt vente til jeg har kjøpt meg ny perletråd.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar