mandag 30. september 2013

De blir så fort store

Idag har jeg sendt eldstemann av gårde på leirskole. Det er rart å tenke på at han har blitt så stor at han nå klarer seg selv. Skjønt, jeg ville gjerne vært en flue på veggen når han skal re opp sengen. For han har påstatt hardnakket at han ikke trenger å lære hvordan man rer opp en seng.
Det er godt for ungene å komme seg litt vekk fra mamma. Jeg savner han helt klart, men jeg er og veldig glad for at han nå sprer vingene sine.

Det  er herlig å ha litt tid for seg selv, minstejenten sover og de andre guttene sitter og spiller. Litt vedmodig og, at de begynner å bli så store, men det er jo slik livet er.  Nye utfordringer nærmer seg, flere "blomster og bier" samtaler og etterhvert noen alkohol samtaler.

Jeg grugleder meg......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar